Ga naar hoofdinhoud

Shockwave

Shockwavetherapie is een moderne en doeltreffende behandelmethode binnen de fysiotherapie. In de pijntherapie van vandaag worden de helende eigenschappen van deze therapie toegepast voor de behandeling van uw pijnlijke zones.

Het shockwave apparaat wekt drukgolven op. Het betreffende pijngebied wordt hier vervolgens aan blootgesteld. Het lichaam reageert met een verhoogde stofwisseling en bloedcirculatie. Hierdoor wordt het lichaam aangezet tot zelfgenezing.

Voordat de behandeling begint zal de fysiotherapeut uw klachten eerst evalueren middels een vraaggesprek in combinatie met een lichamelijk onderzoek. Dit om een goed beeld te krijgen van de klachten en om het behandelgebied vast te stellen.

Wat zijn de effecten van shockwave-therapie?

• Verbeterde doorbloeding in het behandelde gebied
  • Stimulatie van het genezingsproces
  • Pijndemping
  • Afbraak van littekenweefsel en kalkafzetting

Indicaties voor shockwave-therapie

• Peesaandoeningen
  • Slijmbeursontstekingen
  • Kalkafzettingen in de schouder
  • Hielspoor (fascïtis plantaris)
  • Spierklachten

Voordelen van Shockwavetherapie

Gemiddeld ervaart 80% van de cliënten al na 2 of 3 behandelingen aan minder pijn te hebben en blijkt er een grotere beweeglijkheid te zijn in het behandelde gebied.

Shockwave heeft een korte behandeltijd (5 – 15 minuten per keer) en er zijn gemiddeld slechts 3 – 5 behandelingen nodig voor therapiesucces is bereikt.

U hoeft niet verdoofd te worden om de behandeling te ondergaan. Ook voorkomt Shockwave vaak een injectie of operatie.

Shockwavetherapie heeft weinig bijwerkingen. De behandeling kan wel als gevoelig / pijnlijk worden ervaren en kan er direct na de behandeling een lichte roodheid of zwelling ontstaan.

Vergoeding Shockwave

Shockwave is bij Fysiotherapie Brunssum Noord een onderdeel van de reguliere fysiotherapie behandeling. Er worden dus géén extra kosten voor berekend.